Studia skierowane są do właścicieli gabinetów kosmetycznych, salonów Spa i Wellness kosmetologów, kosmetyczek, managerów, kadry zarządzającej, oraz wszystkich osób które chcą poznać tajniki nowoczesnego planowania, organizacji i zarządzania biznesem szeroko pojmowanych usług kosmetologicznych.
Sylwetka absolwenta
Absolwent posiada zaawansowaną i profesjonalną wiedzę oraz konkretne umiejętności i kompetencje z zakresu marketingu usług kosmetologicznych, oraz usług Spa &Wellness.
W szczególności zaś:
– planowania, organizowania, zarządzania i nadzorowania szeroko pojmowanego biznesu usług kosmetologicznych,
– zwiększenia sprzedaży usług,
– kreatywnego tworzenia oferty usług kosmetologicznych, w tym tzw. Spa-menu zabiegów i usług dostosowanych do potrzeb poszczególnych grup klientów,
– tworzenia konkurencyjnych w tym alternatywnych propozycji zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających,
– przewodzenia, kontrolowania i motywowania osób pracujących w salonie,
– pozyskiwania nowych klientów i lojalności dotychczasowych, tworzenia i utrzymywania z nimi pozytywnych relacji,
– utrzymywania wysokich standardów profesjonalnej obsługi klienta,
– planowania i realizacji kampanii reklamowych,
– świadomości prawnych aspektów w tym zagrożeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
– praktycznej znajomości wymogów sanitarnych i epidemiologicznych branży kosmetycznej i usług SPA & Wellness.
Przedmioty realizowane w ramach studiów:
1. Planowanie biznesu (m.in. warsztaty dotyczące tworzenia profesjonalnego biznes planu)
2. Negocjacje handlowe (m.in. case study, couching)
3. Podstawy marketingu (czyli jak pozyskać nowych klientów i zachować lojalność dotychczasowych)
4. E- marketing
5. Organizacja i zarządzanie
6. Ochrona własności intelektualnej – „Mój pomysł – moja własność”
7. Kreowanie profesjonalnego wizerunku
8. Sztuka autoprezentacji (jak wzbudzić zaufanie pacjenta/klienta?)
9. Trening umiejętności interpersonalnych (Jak skutecznie motywować siebie i innych?)
10. Public relations w nowoczesnym zarządzaniu salonem kosmetologicznym
11. Zabiegi kosmetyczne i zdrowotne w spa i wellness
12. Alternatywne zabiegi i terapie w służbie urody (min. hirudoterapia, ichtioteraapia, thalassoterapia, aromaterapia i inne)
13. Nowoczesne technologie i zabiegi w kosmetologii
14. Stylizacja i dekorowanie wnętrz
15. Turystyka i hotelarstwo w branży usług „beauty”
16. Nadzór sanitarno-epidemiologiczny
17. Prawo w biznesie (m.in. wybór najkorzystniejszej formy opodatkowania w branży kosmetycznej)
18. Finanse i podstawy rachunkowości
19. Ergonomia, bezpieczeństwo i higiena pracy